6 aprilie 2010

Povestea nasterii lui Dominc Nicholas









Intr-o zi frumoasa de vara (22.06.2009), dupa o plimbare cu sotul si cu Alex , eram nerabdatoare sa ajung acasa sa imi fac testul de saricina ,banuiam , dar nu am zis la nimeni nimic....
M-am dus la baie am facut testul si asteptam cu nerabdare sa vad liniutele ...si au aparut ...erau doua ...nu imi venea sa cred .... Marius spala vasele cand eu ies din baie topaind de fericire si ii var testul sub nas.
Alex nedumerit ma intreaba ce am ;si ii zic -la mami in buritca e un fratior sau o surioara, o sa avem in curand un bebe mic in casa.
Daca Alex s-a lasat indelung asteptat, bebele acesta a venit nepalnuit iar bucuria noastra a fost imensa.
Pe toata perioada sarcinii nu am stat locului,mai ales ca in vara ne-am mutat la casa noua unde au fost multe de facut. Eu mi-am dorit nespus de mult o fetita , dar am aflat ca vom avea inca un baietel, am fost putin dezamagita dar mi-a trecut repede.
In saptamana 13 de sarcina, medicul imi zice ca s-ar putea ca bebele sa aiba o problema la rinichi, nu era insa 100% sigur , deoarece dimensiunile rinichiului inca se incadrau in limita normala , urma insa sa urmarim evolutia .
In saptamana 20 de sarcina, dimensiunea rinichiului stang depasea liminta normala, punanduse diagnosticul de hidronefroza.
Am luat legatura cu profesorul Sabau , care mi-a zis ca in burtica pana la nastere se pot intampla multe, si ca deobicei 60% din hidronefroze se rezolva de la sine dupa nastere. Am discutat problema si cu medicul homeopat , am primit remediu care sa il ajute pe bebe.
Saptamaniile zburau , termenul nasterii era 26 Februarie ,iar medicul, la ultimul control imi zicea ca probabil nu nasc in Februarie ci in Martie , asta deoarece la primele controale bebele ecografic era cu 2 saptamani mai mic. Intre timp bebele a recuperat si era cu 2 saptamani mai mare , dar medicul zicea ca ne luam dupa primele ecografi. Eu era insa sigura ca bebele va veni in februarie.
Pe 4 februarie , dupa o zi agitata in care am fost cu Alex la cumparaturi , l-am ridicat in brate , am fost in vizita la sora mea , seara ajunsa acasa constat ca am pierdut dopul gelatinos. A fost momentul in care am constientizat ca in curand o sa nasc, nu aveam bagajul pregatit asa ca m-am apucat sa fac tampoane , sa pun hainute intr-o geanata si l-am trimis pe Marius la farmacie sa imi cumpere remediile homeopate pentru usurarea travaliului , ca ma gandeam daca ma apuca in noaptea aceea.
E nu a fost sa fie atunci, bebele a hotarat sa mai stea 2 saptamani in burtica , 2 saptamani in care tot aveam contractii , corpul meu pregatinduse de nastere. 2 saptamani in care l-am stresat pe Marius , mai ales ca stam la 12 km de Timisoara si imi imaginam ( defapt era marele meu cosmar) , sa conduc in timp ce am contractii spre maternitate, cu Alex dupa mine. Tot ce imi doream era sa nu ma apuce cat timp Marius e la servici.
Prietena mea din copilaria , Delia , imi zicea ca nasc pe 14 Februarie , ziua in care ea si sotul ei aniversau un an de casnicie , mai ales ca ea a nascut de ziua mea o fetita superba. Dar a trecut si duminca respectiva si eu nimic.
Luni , era zi de salar , asa ca impreuna cu Alex am mers la mine la servici sa imi ridic salariu. Toti colegii ma intrebau cand nasc , iar eu mai in gluma mai in serios le-am zis ca "azi nasc". Mi-au zis pai mai ai asa putin si tu inca conduci masina , dute si stai cuminte acasa.
Dar eu numai cuminte nu am stat.. de la servici m-am dus la Real la cumparaturi. Ajunsa aici , plimbanduma cu Alex intre rafturi ,incep contractii dureroase, si chiar dese. Ma gandeam nu e timp de pierdut , pun in cos tot ce trebuia. Intre timp ajunge si Marius , ma intreaba ce ne mai trebuie si unde mai mergem ...la care eu, ii spun ca mergem acasa ca am contractii dureroase. Stia ca nu glumesc , ca eu greu ajung acasa cand sunt plecata undeva :))
La iesirea din Real , m-am oprit la farmacie si mi-am cumparat No-spa , iau o pastila, le spun baietilor ca eu nu mai stau pana pun ei cumparaturile in portbagaj. Zis si facut , ma urc in masina si conduc pana acasa ( deci tot am condus cu contractii :)) ) Ajunsa acasa imi trec toate durerile ca si cand nu aveam nimic. Intre timp au ajuns si baietii , am pus cumparaturile la locul lor ,am mancat , a venit vecinu in vizita , am stat la povesti , l-am culcat pe Alex, m-am dus la baie sa imi fac toaleta , ca ma gandeam ca totusi poate ma apuca iar. Pe la 23.45 ma pun in pat si incerc sa adorm ..imi treceau diferite ganduri prin cap...la un moment dat simt ca mi se rupe apa si simt caldura ei pe picior .... Il intreb pe Marius daca doarme, vine si raspunsul ca nu si ii zic: mi sa rupt apa , dar nu te panica ca nu nasc inca :))Asta era la ora 00:00 M-am dus la baie, binenteles ca am facut balta dupa mine , simteam nevoia sa fac lipsa mare ,la care Marius ma intreba oare e bine sa impingi acum ? Eu rand si ii zic sa nu se astepte sa nasc ca in filme in 5 minute. Mai ales dupa experienta mea cu nasterea lui Alex unde a durat 17 ore dupa ce mi sa rupt apa :))
Eu foarte relaxata mi-am pus un tampon din vata si asteptam ..au inceput si contractiile..nu erau foarte dureroase si nici foarte dese , undeva la 10 minute.
Marius incepe sa ma bata la cap ..hai ce facem, mergem ?
Eu : nu merg niciunde , ce sa fac acolo sa stau , mai bine stau acasa.
M: hai ma ca esti la a doua nastere , poate nasti mai repede , veri sa nasti acasa ( doamne cat imi doarem acest lucru :)) )
Intrun final ma las convinsa ..intrebarea insa era ce facem cu Alex care dormea asa de bine si nu ne venea sa il trezim , hotaram sa il lasam sa doarma , Marius sa ma duca si sa vina repede inapoi acasa. O trezesc pe bunica mea si o mut de la ea din pat la noi in pat ca Alex sa simta ca e cineva langa el, si in caz ca se trezeste sa nu se sperie.
Asa in pijama cum eram , am luat halatul pe mine , bagajul la purtator , ne urcam in masina si mergem la maternitate. Portarul ne indruma sper biroul de internari ... aici in fata usii respective o doamna si un domn asteptau.. intreb daca e cineva inauntru si mi se zice ca da , eu cu bun simt zic ...pai atunci asteptam... ma gandeam sa respect intimitatea celailalte gravidute care era inauntru. Incepem sa vorbim , sa facem glume , eu din cand in cand aveam contractii, trec vreo 30 de minute, iar graviduta care era inauntru nu mai iesea, contractiile la mine tot veneau , hotarasc sa intru sa nu mai astept in fata usii.
Asistenta imediat ma baga in seama im cere buletinul sa imi faca fisa de internare, sunt intrebata daca am medic , zic ca da , apoi asistenta da un telefon si chema medicul rezident de garda sa ma consulte . Am mai fost intrebata de kg , inaltime ,daca sunt la prima nastere, daca am nascut natural , mi se ia tensiune si temperatura , vine rezidenta adormita ma urca pe masa de consultatie ... concluzia , membrane rupte , copil in prezenta craniana , dilatatie 2 cm. Rezidenta pleaca , dupa ce semneaza fisa de internare, iar asistenta imi zice sa astept ca ma va duce intr-un salon ...ies afara pe coridor si ii trag o privire ucigatoare sotului ...la care el intreba ce este ..iar eu ii zic ..dilatatie 2 ...deci puteam sa stau bine mersi acasa :))
In fine , vine asistenta, sunt dusa intr-un salon intunecat cu 4 paturi goale ...eram singura singurica ( istoria se repeta ) si mi se zice sa fac nani ca pana dimineata sigur nu nasc , ii spune sotului sa nu stea mult si pleaca ... eu cu aceasi privire ucigatoare ii zic sotului ca nani puteam sa fac si acasa :))
El saracu cu parere de rau ma lasa acolo si pleaca ... eram singurica , la un moment dat vine o alta asistenta ma intreba daca am contractii , si se pune sa monitorizeze bataile inimii copilului. Zice ca totul e ok, sa incerc sa dorm si pleaca ... eu ma gandeam ca nu am venit sa fac nani , eu am venit sa nasc ...scot arsenalul de homeopate si incep sa le iau . Aveam contractii la 8 minute , si erau suportabile mai ales ca nu tineau mai mult de un minut. Cu timpul au devenit mai dureroase...am inceput sa ma plimb si ma gandeam bine ca nu ma tine nimeni legata de pat.Binenteles ca inceput sa fie mai dese , la 5 minute , apoi la 4 ... si simteam nevoia sa fac lipsa mica, ma duc la toaleta. Ma introc in salon , si ma plimb in continuare, timpul intre contractii scade la 3 minute ... dupa experienta neplacuta de la nasterea lui Alex ma gandeam ... de ce nu am cerut sa mi se faca cezariana , apoi de ce nu am cerut epidurala ... apoi ma gandeam , nu, nu vreau nici cezariana nici epidurala vreau sa nasc natural ....contractiile erau la 2 minute ... gandeam oare nu vine chiar nimeni sa vada ce fac si sa ma consulte sa imi zica ce dilatatie am.
Ies pe hol ...nu era nimeni ... ma duc mai jos pe hol .... nimeni ... din celalat salon de travalui se aud sforaituri ...intru ...erau 4 paciente...toate dormeau ..ma gandeam oare astora ce le-au facut de dorm toate. Ma intorc inapoi in salonul meu si continuam sa iau remedile homeopate, contractiile erau tot mai dese , incep sa scrancesc in timpul contractiilor , dar nu foarte tare si incercam sa respir cat mai adanc ... era ora 5 cand insfarsit vine asistenta , ma intreaba cat de dese sunt contractiile ..ii zic ca sunt la 2 minute ..ma urca pe masa , ma consulta si imi zice ..dilatatie 5 ... ma gandeam cum adica dilatatie 5 pai eu ce am muncit pana acum .. dar nu zic nimic ... ma dau jos de pe masa ma duc in salon , asistenta vede ca contractiile sunt foarte dese si imi zice , intindete sa iti fac un No-spa ca ai contractiile foarte dese si dilatatie mica . Imi face injectia dar numai intramuscular nu mi-a facut ci undeva deasupra soldului ...si acum ma mai doare locul respectiv ... asa cum stateam in pozitia de injectie am atipti .... in urmatoare ora am avut doar 2 contractii iar intre ele am atipit ... la ora 6 a venit din nou asistent si imi zice hai sa te vad ... ma pune pe masa ma consulta dilatatie 8 si imi zice ...mai ai un pic si nasti , dami telefonul sa iti sun medicul , il suna ii spune de mine si ii zice sa se grabeasca ca nu mai am mult si nasc .
Eu intre timp simt nevoia sa fac lipsa mare si imi era frica sa ma duc la toaleta , ma intreba asistenta daca mi-au facut clisma la internare ..ii zic ca nu , se stramba , dar nu zice nimic ... simteam nevoia sa imping ...ea imi zice nu cumva sa imping ca nasc fara medic ...ma gandeam si ce daca ...voi ce sunteti aici ...apa de ploaie si imi strangea picioarele in timpul contractiilor ca nu cumva sa imping . Asta mi sa parut cel mai greu lucru, sa faci ceva impotriva a ceea ce iti vine natural sa faci. Intre timp salonul sa umplut de lume ..era inainte de schimbarea turei , au venit si asitentele de la internare si ele stateau la povesti si radeau in timp ce asitenta responsabila imi stangea picioarele.
Imi suna telefonul , era sotul care vroia sa stie cum sunt ... ii spun sa ma lase in pace ca eu acum nasc :))
Intre timp a ajuns si medicul meu, eu eram in mijlocul unei contractii, medicul imi zice:na Hermine nu mai esti asa glumeata ca la cabinet, hai sa vedem ,se uita la mine si zice, mai ai un pic,am timp sa mai beau o cafea , mi se da insfarsit voie sa imping pe contractie, moment in care binenteles ca am facut si kk , dar infirmiera a strans imediat cerseaful impermeabil de sub mine si m-a curatat. Asistenta responsabila o intreaba pe asistenta de la internari: de ce nu i-ai facut clisma , la care raspunsul vine imediat ...nu mi-a zis nimeni sa ii fac , la care asistenta responsabila ii zice: dar in fisa postului ce scrie? acum sa stai tu langa ea.Trece si momentul penibil , intra si doctorul se ajeaza pe un pat : urmeaza inca o contractie mi se zice sa imping ,ascultatoare fac ce mi se zice , apoi sunt invitata in sala de nasteri pe masa , doctorul imi zice : Hermine daca impingi cum trebuie de trei ori,gata ai scapat.In asteptarea contractiei asitenta imi punea branula in mana , infirmiera tuarna apa si ma spala cu rivanol jos,urmeaza o contractie imping , dar forta mi se termina repede, medicul imi zice ,concentreazate , trebuie sa impingi pe contractie de 3 ori ,ii zic ca nu pot, dar mi-am pus in gand ca trebuie si urmeaza contractia , in timpul acesta mi sa facut injectie cu xilina si epizotomia ...si imping prima data din piept ....gresit ...imi zic singura in gand ..nu asa ...trebuie sa o faci calumea si trag aer in piept si mai imping o data, de data asta corect si mai repet o data ..in acel moment am simtit marea eliberare...bebele a iesit, si tipa cat il tineau plamanii ,iar manutele si le-a dus la ochi , semn ca il deranja lumina multa din jurul lui. Pe masa din stanga mea , medicul neonatolog l-a verificat rapind la sters dupa care am avut onoarea sa il tin pe burta. Moment in care tipatul a disparut, copilasul meu iubit se linistise dintro data. Un alt moment unic si sublim care nu a durat decat 10 minute dar mie mi sa parut o vesnicie ..imi doaream sa nu il ia de pe mine ...dar a urmat si despartirea.
Marti 16 Februarie 2010 ora 6.45 , Dominic Nicholas , 3900 gr. , 52 cm scor Apgar 9 vedea pentru prima data lumina zilei.
Placenta a iesit un pic mai greu , dar la cererea mea medicul mi-a aratato ... era superba.... era loculul in care bebelusul meu sa dezvoltat timp de 9 luni , unde dintro samanta s-a transformat intr-un pui de om, un organ care la hranit si la ajutat sa respire atata timp.
A urmat inca o injectie cu xilina si cusutul ... unele cusaturi nu le-am simtit , altele le-am simtit , dar a fost suportabil ( la Alex au fost live , deci de data asta era lux ). Am pierdut mult sange, am fost mutata inapoi in sala de travaliu cu gheata pe burta . Abia la ora 17 am fost mutata cu chiu cu vai , ca nu puteam sa ma tin pe picioare, intr-un salon iar la ora 20 am avut parte de marea reintalnire cu Dominic Nicholas ... de aici a inceput o alta mare aventura .
Dupa nastere am continuat sa iau remedii homeopate , si astfel dupa o saptamana de la nastere stateam bine de tot in fund , chiar am condus si masina, firele le-am pierdut mult mai tarziu.
Dr. Alin Murariu ,ii multumesc din suflet pentru tot ajutorul acordat ,un medic de nota 10 ,un adevarat profesionist, cu mult calm si rabdare, il recomand cu mare caldura.

4 comentarii:

  1. Sa te bcuuri in fiecare zi ca's ca doua raze de soare. Sanatate si voua !

    RăspundețiȘtergere
  2. mie nu imi sunt clare doua lucruri vizavi de nasterile din Romania.

    1. de ce iau copilul de langa mama vreo 12 ore???

    2. de ce gheata pe burta, de ce nu poti sta pe fund imediat???

    eu sunt tot din Timisoara dar am nascut in Germania si acolo bebe a stat langa mine in fiecare secunda. nu ne-am despartit deloc, am pus-o la san si la 2 ore dupa nastere am fost in salon (doar eu cu bebe) si la 24 de ore am plecat cu masina din spital (am condus chiar eu) si nu am avut nici un stress sa stau pe fund. ce-i drept la vreo 4 ore dupa nastere am primit un supozitor Voltarean care mi-a alinat toata durerea din zona.

    daca esti curioasa de povestea unei nasteri in Germania te invit pe http://www.anaisanoukbadina.com ca sa poti face o comparatie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Hermine, am citit povestea nasterii fiului tau. M-am emotionat foarte tare si am retrait momentele in care am dat viata la fetita mea. Dupa parerea mea, ai scapat destul de usor :)
    Va doresc multa sanatate si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt o viitoare mamica, pacienta a dr.Murariu. M-a inveslit povestea ta.Sanatate tie si familiei tale.

    RăspundețiȘtergere

Nu ezitati sa ne lasati comentarii: