1 septembrie 2011

Casa Zamfirei

Un bebelus invata multe lucruri in bratele unui ingrijitor. Copii purtati sunt mai putin nelinistiti si petrec mai mult timp in stare treaza linistita, stare in care bebelusi invata cele mai multe lucruri despre mediul inconjurator.
Purtatul provoaca sensibilitatea parintilor. Deoarece bebelusul este asa de aproape de parinti , acestia invata sa il cunoasca mai bine. Apropierea asigura increderea.
Sugarii adopta deobicei o pozitie tipica , mai ales atunci cand dorm sau cand sunt ridicati , isi trag piciorele in sus si isi intind bratele , ca si cand ar dori sa cuprinda ceva, iar acest lucru sigur are o motivatie.
In antichitate cand roata inca nu a fost inventata, si cand nimeni nu se gandea la carucior, stamosii nostri erau preocupati de gasirea hranei si isi petreceau cel mai mult timp in picioare. Cine nu putea sa mearga era purtat. Sugarii se prindau de mamele lor . Reflexul de a se agata ( a se prinde ) la nou nascuti exista si in prezent.
Acest relex de prindere, de strangere cu mainile dispare insa in primele saptamani de viata-este de asemenea, lipsit de sens în cazul în care mama nu are nici o blană.
Refelxul picioarelor insa se pastreaza pana cand copilul va merge pe propriile picioare.
Vor mai trece mii de ani pana cand anatomia copilului se va adapta carucioarelor.

Un astfel de purtator este Mei Tai-ul, pe care multi parinti nu si-l permit din cauza pretului. Dar acum avem solutia, la pretul unui port bebe puteti cumpara un Mei Tai.




Pe Mariana o cunosc de pe forumul parinti.com unde impreuna cu Iuri face parte din din generatia 2010 de mamici cu pitici.
Din mainile ei iscusite , ies aceste frumoase "purtatoare" de copii , numite fastuos "MEI TAI-uri", pe care vreau sa vi le prezint si voua.


Mariana a fost draguta si mi-a raspuns la cateva intrebari :

Cum te-ai descrie in doua-trei cuvinte ?


Cine sunt eu? Sunt o femeie implinita, completarea implinirii a venit odata cu aparitia in viata noastra a lui Iuri Vladimir, anul trecut, pe 9 martie! De atunci toate preocuparile mele se invart in jurul existentei lui, toate necesitatile lui, atat fizice cat si afective sunt scopul suprem pentru care existam, ca familie!


Cum ai inceput ? Cum ti-a venit ideea ?



Inca de cand eram insarcinata socializez pe un forum dedicat parintilor, http://www.parinti.com, loc in care am aflat cam tot ce am avut nevoie sa stiu, legat de cum sa ma descurc odata cu “capatarea” noului meu statut de parinte! Aici, rand pe rand, s-au dezbatut numeroase subiecte, de la diversificarea bebelusului pana la vaccinarea lor, de la dormitul alaturi de mama pana la purtarea lui. Tot aici am descoperit cat de important este sa iti alaptezi copilul pentru cat mai mult timp.
Anul trecut imi achizitionasem o masina de cusut, nu foarte scumpa, casnica, dar suficient de utila pentru foarte multe lucruri si scopuri legate de croitorie. Am inceput cu o lenjerie pentru patutul lui Iuri, o paturica, un sac de dormit, odata cu discutia referitoare la purtatul bebelusului a venit provocarea de a-mi confectiona singura un mei tai si chiar sa transform asta intr-un hobby.
Initial am fost dezamagita de piata de desfacere privind posibilele materiale necesare, nu din punct de vedere al aspectului (multe materiale se preteaza) ci al calitatii lor (nu chiar orice bumbac poate atinge pielea bebelusilor) si al pretului destul de ridicat, gandindu-ma ca nu toti parintii si-ar putea permite achizitioarea unui mei tai. In privinta calitatii am rezolvat repede problema, sotul meu avand drumuri dese la Bucuresti, mi-a suras ideea de a achizitiona materialele de la IKEA si sunt extrem de multumita. Dar asta e alta poveste.
Nu a fost deloc greu sa confectionez primul mei tai , nici sa-mi fac, cat de cat, o pagina de prezentare, sa-mi aleg un nume, mai greu mi s-a parut sa “gasesc” potentialii doritori. Ma gandeam ca este foarte greu ca cineva sa-mi acorde incredere, neavand un istoric.
Am trimis un e-mail la cateva prietene, prieteni, la randul lor parinti, Ioana a fost cea care a reactionat afirmativ la propunerea mea si tot ea a reusit sa recomande si sa convinga alte doua mamici! Usor-usor lucrurile au venit de la sine.

Cand ai timp si de cusut si de copil?



Da, o intrebare foarte potrivita si clar adresata de o mama. Am incercat ca pasiunea nou capatata, sa nu imi afecteze, in vreun fel, relatia mea cu Iuri. Am profitat de toate somnicurile lui de peste zi. De curand m-am mutat la casa si totul face sa para mult mai usor, in sensul ca o sa beneficiez si de ore tarzii, la bloc nu mi-am permis sa deranjez vecinii cu zgomotul masinii de cusut.

Ce este un mei tai ?



Este un port-bebe folosit initial in Asia. O bucata de material de 30-50 cm latime si 50-80 cm inaltime, cu trei sau patru bretele de lungimi diferite, doua pentru umeri si doua sau una pentru talie, ce poate fi intrebuintat de la 4-5 luni pana la 15 kg-20 kg, 2-3 ani (daca permite constitutia fizica a mamei:)) ).

Ce aduce in plus un mei tai fata de portbebe-urile clasice?


Este usor de legat, ajustabil, poate fi achizitionat unul singur si sa fie suficient pe toata perioada, daca, atunci cand bebe este mai micut se indoaie banda din talie, o data in plus. Copilul poate fi purtat atat in fata cat si in spate, este un accesoriu exotic ce starneste curiozitate, poate fi purtat pe timp indelungat, greutatea se distribuie pe ambii umeri si deloc in ultimul rand impune o pozitie anatomic corecta pentru bebelus, prevenind astfel displazia de sold.


Unde te putem gasi ?


Sunt oricand binevenite solicitarile, fie ele de mei tai-uri, fie doar de sugestii pentru mamele care doresc sa si-l realizeze singure, pe blogul meu , “CASA ZAMFIREI”, link-ul in intregime: http://casazamfirei.blogspot.com/


Daca dorti sa va purtati copilul , iar acest lucru sa il faceti intr-un mod sanatos , va invit sa o vizitati pe Mariana pe blogul ei personal Casa Zamfirei unde puteti contribui la crearea propriului Mei Tai , alegand materialele in functie de culorile care va plac.

Mai jos puteti vedea "Mei Tai-uri" facute cu multa dragoste si daruire :


Putati-va copiii cu dragoste !





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu ezitati sa ne lasati comentarii: